.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قائم مقام وزیر کشورخبر داد:
کمیته سه‌نفره انتخاب استانداران صحت ندارد

شمال نیوز: حسینعلی امیری  درباره خبر تشکیل تیم سه نفره متشکل از اسحاق جهانگیری، علی یونسی و علی عبدالعلی زاده برای انتخاب و معرفی استانداران به وزیر کشور، اظهار کرد: یکی از ویژگی های این دوره ریاست جمهوری این است که رئیس جمهور محترم یک حقوقدان برجسته و صاحب نام است که بر قانون مداری تاکید دارد و نگاهش به مسائل حقوقی است.

وی افزود: آقای روحانی سخت بر این باور است که کارها در دولت باید از مجاری قانونی دنبال شود و به موجب قانون مرجع بررسی صلاحیت افراد مطرح برای استانداری، وزارت کشور است که در بخشهای مربوطه با نگاه کارشناسی افراد را مورد بررسی قرار می دهد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در نهایت امر این وزیر کشور است که شخص واجد صلاحیت استانداری را به هیات وزیران پیشنهاد می دهد، تصریح کرد: پس از انجام این پروسه نهایتا رئیس جمهور و اعضای هیات دولت درباره قبول و یا عدم قبول استانداران پیشنهادی تصمیم می گیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده وجود هر گونه کمیته دیگری را خارج از وزارت کشور برای معرفی استانداران قویا تکذیب می کنیم و تاکید می کنم که همه استانداران معرفی شده کارهای مربوط به بررسی و معرفی شان به عنوان استاندار در وزارت کشور صورت گرفته است.

امیری در عین حال یاد آور شد که البته کنشگران سیاسی، ستادهای استانی رئیس جمهور در انتخابات و نمایندگان محترم مجلس هم نظرات خود را درباره افراد مطرح برای استانداری به وزارت کشور ارائه داده اند اما نهایتا این وزارت کشور بوده است که تا کنون استانداران را به هیات دولت پیشنهاد کرده و پس از آن این کار را تا پایان پروسه معرفی استانداران ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه فردا یکشنبه هیات دولت استانداران جدیدی معرفی خواهند شد یا خیر گفت: مادر حال بررسی پرونده ها هستیم تا افرادی را به عنوان استاندار به جلسه فردا یکشنبه هیات دولت معرفی کنیم.

سخنگوی وزارت کشور درباره زمان به پایان رسیدن معرفی استانداران دولت یازدهم و تکمیل شدن پروسه معرفی استانداران اضافه کرد: همانطور که پیشتر اعلام کرده ایم امیدواریم تا نیمه اول آبان ماه کار معرفی استانداران در استانهای باقیمانده که شامل حدود نیمی از استانهای کشور می شود به پایان برسد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات اخیر وزیر کشور در خصوص لزوم ارائه برنامه از سوی استانداران پس از گذشت 2 ماه از مسئولیتشان و اینکه این برنامه شامل چه موضوعاتی است خاطر نشان کرد: استاندارانی که در این دولت معرفی می شوند 2 ماه فرصت دارند که بررسی های و ارزیابی های لازم را در خصوص شرایط استان تحت مدیریتشان انجام داده و سپس برنامه های خود را برای پیشرفت و توسعه استان ارائه کنند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه آنچه وزارت کشور در نظر دارد، ارائه برنامه آمایش سرزمینی استانها از سوی استانداران است، گفت: ارائه این برنامه شرایط را به گونه ای رقم خواهد زد که اقدامات استانداران و دولت با توجه به کارهای انجام شده قابل بررسی و ارزیابی باشد.

وی عنوان کرد این اقدام محاسن زیادی برای استانها و به دنبال آن برای کشور خواهد داشت از جمله اینکه ما می دانیم هر استانی بر مبنای برنامه های ارائه شده به شاخص های مورد نظر رسیده و اقدامات لازم در آن استان صورت گرفته است یا خیر؟ /ف

/مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.